» .اسلایدر » تأمین اجتماعی؛ بزرگ‌ترین غول اقتصادی ایران/ کسی از کل سرمایه این سازمان اطلاعی ندارد!

تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۱۵:۴۳

 کد خبر: 10404

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مطرح کرد:

تأمین اجتماعی؛ بزرگ‌ترین غول اقتصادی ایران/ کسی از کل سرمایه این سازمان اطلاعی ندارد!

گروه اقتصاد ـ حجت‌الاسلام حسینی، سازمان تأمین اجتماعی را بزرگ‌ترین غول اقتصادی ایران عنوان و اظهار کرد: کسی از کل درآمد و سرمایه این سازمان اطلاعی ندارد.

تأمین اجتماعی؛ بزرگ‌ترین غول اقتصادی ایران/ کسی از کل سرمایه این سازمان اطلاعی ندارد!

به گزارش آتی نیوز، حجت‌الاسلام سیدرضا حسینی، رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، سوم مردادماه در نشست «سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی در اسلام؛ راه برون‌رفت از چالش کنونی نظام تأمین اجتماعی ایران» بابیان اینکه همه صندوق‌های بازنشستگی در کشور بدون استثنا ورشکسته هستند، گفت: امروز وضعیت دولت به‌گونه‌ای شده که عمده بودجه آن، باید صرف حقوق و دستمزد شاغلین و مستمری‌بگیران شود. بودجه‌ای هم که برای عمران گذاشته می‌شود، از درآمدهای واقعی دولت نیست و از طریق انتشار اسناد خزانه و… است.

وی بابیان اینکه سیاست‌های دولت، به فقر دامن می‌زند، افزود: خود نظام اقتصادی باید در توزیع مواهب عمومی، تبعیض مثبتی را نسبت به نیازمندان جامعه اعمال کند. اگر درآمد نفت در اقتصاد ما آن‌گونه که قرآن می‌گوید، پیاده می‌شد ما هیچ نیازی به کمیته امداد، سازمان تأمین اجتماعی و غیره نداشتیم.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به مجوز حدود ۱۵ هزار موسسه خیریه در کشور، بیان کرد: شاهد بی‌نظمی در مؤسسات خیریه هستیم که هیچ نظارتی هم بر آن‌ها نمی‌شود.

وی به مشخص نبودن جایگاه کمیته امداد در قانون اشاره کرد و گفت: کمیته امداد، ۱۳ هزار میلیارد تومان در سال هزینه می‌کند؛ از این مبلغ، ۳ الی ۴ هزار میلیارد تومان شامل کمک‌های مردمی می‌شود و مابقی را از دولت می‌گیرد.

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی، تأمین اجتماعی را بزرگ‌ترین غول اقتصادی ایران عنوان و اظهار کرد: کسی از کل درآمد و سرمایه این سازمان اطلاعی ندارد.

وی در خصوص چگونگی نظارت بیمه‌ها در کشور، ابراز کرد: اگر نظارت بیمه‌ها، مالیات محور باشد تا در این سیستم، پولی نگه‌داشته نشود و سرمایه‌گذاری را خود مردم انجام دهند، مردم بهتر می‌توانند مال خود را اداره کنند تا دولت.

عضو هیئت‌علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، صداوسیمای جمهوری اسلامی را یک بنگاه تبلیغ مصرف‌گرایی دانست و بیان کرد: این رسانه، مظاهری را به مردم نشان می‌دهد که حرص و مسابقه مصرف را بیشتر می‌کند.

*مشروح خبر در لینک زیر:


برچسب ها :
ارسال دیدگاه

بایگانی اخبار