» .مشروح خبر » مشروح خبر | هواداران قالیباف مانع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران شدند/ همه کارها دست مجلس نیست

تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۱۷:۱۷

 کد خبر: 10208

پروانه مافی:

مشروح خبر | هواداران قالیباف مانع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران شدند/ همه کارها دست مجلس نیست

گروه سیاست ـ عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه زمانی که مستقلین مجلس با ما هم‌صدا نشوند، خیلی از کارها مانند تحقیق و تفحص شهرداری تهران اتفاق نمی‌افتد، گفت: آقای قالیباف با چرخیدن در کمیسیون‌های مختلف تلاش داشت تا این اتفاق محقق نشود، ولی به سراغ ما نمی‌آمدند چرا که می‌دانستند ما ضایعشان می‌کنیم و نهایتاً رفت و آمدهایشان تأثیر خود را گذاشت و این طرح رأی نیاورد.

مشروح خبر | هواداران قالیباف مانع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران شدند/ همه کارها دست مجلس نیست

به گزارش آتی‌نیوز، نشست وکیل ملت با محوریت نقش‌آفرینی نمایندگان مجلس دهم در مبارزه با فساد و گسترش شفافیت، ۲۰ تیر با حضور پروانه مافی، نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران در دفتر این حزب برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مجری برنامه با بیان اینکه از همان روزهای اول یکی از شعارهای اصلاح‌طلبان مبارزه با فساد بوده است، گفت: گسترش شفافیت عامل جلوگیری از فساد است. شفافیت یکی از ارکان حکمرانی خوب است که به تقویت دموکراسی در کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند و از همان روزهای اول یکی از زمزمه‌هایی که وجود داشته، رسیدگی به پرونده‌های بازمانده از دوره‌های قبل مجلس بوده که در دولت‌های قبل اتفاق افتاده است، ما امیدوار بودیم مجلس پیگیری‌های خود را در این زمینه داشته باشد. مجلس کنونی کم حاشیه نبوده است، یکی از نقاط اوج این حواشی، استیضاح آقای ربیعی، وزیر کار بوده است که علناً این اتهام را به بسیاری از نمایندگان مجلس وارد کرد که اگر به توصیه آن‌ها افرادی را در مناصبی که می‌خواستند نصب می‌کرد، نمایندگان او را استیضاح نمی‌کردند. فرد پرحاشیه دیگر نیز جناب آقای شریعتمداری وزیر صنعت، تجارت و معدن بود؛ بسیاری از نمایندگان مجلس معتقد بودند که این فرایندهای فسادزا اتفاق نمی‌افتد مگر با آگاهی شخص وزیر و اسنادی هم با سربرگ وزارت اطلاعات، توسط برخی از خبرنگاران در فضای مجازی منتشر شد که از نقش آقای شریعتمداری در این فساد خبر می‌داد. مجموعه این اتفاقات آقای شریعتمداری را تا مرز استیضاح پیش برد، اما ایشان استعفا داد و پس از آن توسط آقای روحانی به‌عنوان وزیر کار به مجلس معرفی شد، اینجا بود که شوک بزرگی به رسانه‌های عمومی وارد شد و آقای شریعتمداری که تا دیروز در آستانه استیضاح بود در کمال ناباوری موفق به کسب رأی اعتماد مجلسی شد که حداقل ۱۰۰ نفر آن عضو فراکسیون امید هستند شد. سؤالات اساسی جلسه امروز این است که مجلس دهم تا چه اندازه با فساد مبارزه و به برقراری شفافیت ساختاری قانونمند کمک کرد؟

در ادامه، پروانه مافی، نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی در ابتدای سخنان خود اظهار کرد: مبارزه با فساد و شفافیت، یکی از بحث‌های اساسی و مهم مجلس است. یکی از اهداف کسانی که وارد مجلس شدند، مبارزه با فساد و شرایط بدی که مجلس نهم داشت، بود. فساد در ادارات مسئله تازه‌ای نیست، تا پایان دولت اصلاحات شرایط بهتری داشتیم. آمارها و ارقامی که در حوزه فساد منتشر می‌شود نشان می‌دهد تا پایین دولت آقای خاتمی وضعیت بهتر و شرایط مناسبی داشته، اما بعد از سال ۸۴ روند عجیب افزایشی پیدا کرده و اعداد نجومی در حوزه فساد پیدا شده است. آمار جهانی که در پایان سال ۲۰۱۸ منتشر شده است، نشان می‌دهد کشور ما در خصوص شاخص جهانی فساد و شفافیت، در میان ۱۸۰ کشور، رتبه ۱۳۸ و  نمره ۲۸ از ۱۰۰ را داریم. آغاز افزایش فساد و پیدایش ارقام نجومی در کشور از سال ۸۴ و با از بین بردن سازمان مدیریت برنامه‌ریزی در نظام اداری این کشور به شرط اینکه این سازمان بر دخل و خرج، منابع مصارف هزینه‌ها و عملکرد نظام اداری کشور نظاره‌گر باشد، هم‌زمان بود و اولین قدم در این روند را دولت نهم با متلاشی کردن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برداشت.

پروانه مافی: در شبی که فردای آن باید به CFT رأی می‌دادیم، شخصاً بیش از ۳۰۰ پیامک که عمدتاً از شهر مشهد بود شامل فحش، تهمت و نفرین دریافت کردم و آقای کواکبیان هم گفتند که ۶۰۰ پیامک این‌چنینی دریافت کردند. فشار عجیبی را روی مجلس گذاشته بودند مبنی بر اینکه کسانی که این لایحه را امضا کنند خائن‌اند. با تمام این فشارها و فضای ملتهب، مجلس خوشبختانه موفق شد این لوایح را تصویب کند که شفافیت را بست و توسعه می‌دهند. سرنوشت این لایحه نیز به کشمکش مجلس و شورای نگهبان منجر شد که خوشبختانه در اصرار برای بازگشت مجدد این لوایح نیز، نمایندگان استقامت ورزیدند که دو لایحه به تصویب رسیده و دو لایحه دیگر هنوز در رفت و آمد است.

وی در ادامه در شرح فعالیت‌های مجلس دهم و به‌ویژه نمایندگان فراکسیون امید در راستای ایجاد شفافیت و مبارزه با فساد، عنوان کرد: لایحه اصلاحیه مالیات‌های مستقیم، به وزارت دارایی اجازه می‌داد که حساب افرادی را که تراکنش مشکوک دارند، چک شود البته مخالفت‌هایی با این لایحه وجود داشت، اما ما با رایزنی‌هایی که در داخل و بیرون مجلس داشتیم این لایحه به تصویب رسید و سازمان امور مالیاتی آن را پذیرفته و اجرا می‌کند. لوایح چهارگانه‌ای که دولت در رابطه با مبارزه با پولشویی، مبارزه با تأمین منابع مالی تروریسم، الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین منابع مالی تروریسم یعنی CFT و مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی معروف به پالرمو، لوایحی بودند که ما در شرایطی که فشارهای زیادی خصوصاً در مورد CFT و پالرمو داشتیم، موفق به تصویب این لوایح شدیم. در شبی که فردای آن باید به CFT رأی می‌دادیم، شخصاً بیش از ۳۰۰ پیامک که عمدتاً از شهر مشهد بود شامل فحش، تهمت و نفرین دریافت کردم و آقای کواکبیان هم گفتند که ۶۰۰ پیامک این‌چنینی دریافت کردند. فشار عجیبی را روی مجلس گذاشته بودند مبنی بر اینکه کسانی که این لایحه را امضا کنند خائن‌اند. با تمام این فشارها و فضای ملتهب، مجلس خوشبختانه موفق شد این لوایح را تصویب کند که شفافیت را بست و توسعه می‌دهند. سرنوشت این لایحه نیز به کشمکش مجلس و شورای نگهبان منجر شد که خوشبختانه در اصرار برای بازگشت مجدد این لوایح نیز، نمایندگان استقامت ورزیدند که دو لایحه به تصویب رسیده و دو لایحه دیگر هنوز در رفت و آمد است.

در خصوص نهادینه کردن شفافیت، در تلاش بودیم تا مجلس با نظارت خود بتواند تمرکز وجوه خزانه را با حسابداری متمرکز زیر نظر دیوان محاسبات، همراه با گزارش به مردم داشته باشد. مصوبه مجلس جهت تعیین سقف حقوق مدیران بود که ماده ۳۸ از لایحه‌ای که دولت ارائه بود، در رابطه با آن صحبت می‌کند، پس از تصویب در مجلس با مخالفت شورای نگهبان مواجه شد، با اصرار مجلس به مجمع تشخیص برده، ولی نهایتاً حذف شد. این حذف نشانگر این بود که همه کارها دست مجلس نیست.

وی تصویب این دو لایحه را از افتخارات بزرگ مجلس دهم دانست و افزود: تلاش برای اجرای کامل اصل ۵۳ قانون اساسی است که می‌گوید وجوهی که در بخش دولتی اخذ می‌شود باید در خزانه متمرکز و حسابداری متمرکز داشته باشد، یکی دیگر از تلاش‌های مجلس دهم برای نهادینه کردن شفافیت بود. کوشش نمایندگان برای اجرای اصل ۵۵ که بر حسابرسی دیوان محاسبات در بودجه و گزارش آن به مردم است، هم یکی از اصولی بود که خواستیم تا مجلس بتواند با نظارت خود، تمرکز وجوه خزانه را با حسابداری متمرکز، زیر نظر دیوان محاسبات، همراه با گزارش به مردم داشته باشد. مصوبه مجلس جهت تعیین سقف حقوق مدیران بود که ماده ۳۸ از لایحه‌ای که دولت ارائه بود، در رابطه با آن صحبت می‌کند، پس از تصویب در مجلس با مخالفت شورای نگهبان مواجه شد که با اصرار مجلس به مجمع تشخیص برده، ولی نهایتاً حذف شد. این حذف نشانگر این بود که همه کارها دست مجلس نیست. آقای عادل ‌آذر، رئیس دیوان محاسبات گفته بود که در طول چهل سال عمر دولت‌ها در ایران، هیچ‌گونه عدالتی در تقسیم بودجه و اعتبارات وجود نداشته است. مثلاً در خصوص حقوق مدیران، از قبل از انقلاب تا پایان دولت اصلاحات قانون سقف حقوق مدیران می‌گوید که «مدیران هر مجموعه هفت برابر حداقل حقوق پایه وزارت کار را باید داشته باشند»، تا پایان دولت اصلاحات این موضوع رعایت ‌شده، اما از آغاز دولت نهم به بعد، همه این ضوابط به هم ریخته است چرا که با از میان بردن سازمان مدیریت برنامه و بودجه قانونی وجود نداشته و هیئتی تصمیم‌گیری و عمل می‌کردند. هیچ قانونی مترتب بر عملکرد دو دولت نهم و دهم نبوده است.

وی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های مجلس دهم، پیگیری ماده ۲۹ برنامه ششم در خصوص حقوق مدیران است. ماده ۲۹ این برنامه می‌گوید که «دولت مکلف است طی اجرای سال اول برنامه، نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام کند.» ما در مجلس یک فراکسیونی را به نام فراکسیون شفاف‌سازی، سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی ایجاد کردیم که این فراکسیون برای اولین بار در عمر مجلس‌ها تشکیل شد. اسم این فراکسیون از بند ۳۹ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی گرفته شده است که بر شفاف‌سازی، سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی تأکید دارد. برنامه‌ای با ۹ راهبرد و ۱۲۲ فعالیت طراحی کردیم که این برنامه‌ها در این قالب در فراکسیون دنبال می‌شود؛ به عنوان مثال دائمی‌کردن قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد، پیگیری نظارتی روی عملکرد دستگاه‌ها در میزان انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات دو مورد از این راهبردها است. در زمانی که دولت نهم و دهم بر سر کار بودند، قوانین خوبی داشتیم، ولی به دلیل ضعف سیستم‌های نظارتی، قوانین اجرا نمی‌شدند. تبصره ۲ بند هشت بودجه در سال ۹۹ یکی دیگر از دستاوردهای مجلس دهم است. یکی از مشکلات بودجه زمانی که به مجلس آورده می‌شد، این بود که بودجه شرکت‌های دولتی در پیوست بودجه وجود نداشت، البته ۳۷۵ شرکت دولتی که بالای ۵۰ درصد دولت در آن سهم داشت، در پیوست قرار می‌گرفتند، اما شرکت‌هایی که سهم دولت در آن زیر ۵۰ درصد بود، در پیوست قرار نمی‌گرفتند و ما خواستار شدیم که بودجه این شرکت‌ها نیز به میزان عملکرد، هزینه و سود و زیان خود در پیوست بودجه ۹۹ شفاف‌سازی شوند. این پیگیری به این خاطر اهمیت داشت که مثلاً شرکتی مثل ایران خودرو که سهم دولت در آن ۱۷ درصد است، اما چون ترنوبل مالی آن بالا است، نمی‌شود بر اساس سهم زیر ۵۰ درصد دولت در آن تصمیم گرفت. اصلاح ساختار بودجه ۹۹ با چهار محور تقویت بخش نهادی، درآمد پایدار، هزینه کارها و ثبات اقتصاد کلان انجام گرفت که در تقویت بخش نهادی، شفاف‌سازی مهم‌ترین بخش کار است.

وی در ادامه بیان کرد: لایحه استفاده از صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی یکی از مسائل مهمی بود که به مجلس وارد و در کمیسیون اقتصاد بر روی آن کار شد. کاری که این لایحه انجام می‌دهد، شفاف‌سازی مالیاتی از ابتدا تا انتهای فرآیند خرید و ‌فروش خصوصاً در خرده‌فروشی‌ها است و مدیریت کالا توسط دولت باعث اخذ عادلانه مالیات می‌شود، این لایحه در شورای نگهبان در حال بررسی است. طرح منع به‌کارگیری بازنشستگان جهت شفافیت و‌ حضور جوانان با محوریت فراکسیون امید انجام شد، در اجرای این طرح بیش از ۴ هزار نفر که برخی از این مدیران و افراد آنان بیش از دو دهه پس از بازنشستگی نیز مشغول به کار بودند، بازنشسته شدند. منع حضور نمایندگانی که بیش از سه دوره متوالی در مجلس بودند از دیگر فعالیت‌های مجلس دهم است. از اولین تحقیق و تفحص‌هایی که انجام شد، در شهرداری تهران بود و آن را فراکسیون امید پایه‌گذاری کرد، اما با تلاش‌ها و لابی‌های سنگینی که در مجلس انجام شد، رأی نیاورد. همچنین می‌توان به تحقیق و ‌تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، بانک مرکزی، شستا، سازمان خصوصی‌سازی، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی، عملکرد وزارت صنعت و تجارت در خصوص صدور مجوز واگذاری معادن و نظارت بر برداشت از معادن معدنی و وصول حقوق دولت دوازدهم از یزد، کرمان، آذربایجان غربی و سایر استان‌های دارای منابع مدنی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا، نحوه واگذاری سازمان‌های خصوصی‌سازی و گمرک جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

مجری نشست در ادامه پرسید: طرح تحقیق و تفحص شهرداری تهران که به ثمر نرسید و رأی نیاورد، از آن جنس اتفاقاتی است که حواشی ایجاد می‌کند و با توجه به اینکه در سال انتخابات هستیم، میزان مبارزه با فساد توسط فراکسیون امید به‌عنوان نماد اصلاح‌طلبان در مجلس، تأثیر زیادی در مشارکت یا عدم مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی می‌شود. آیا این از دست فراکسیون امید خارج بوده است یا خیر؟

فراکسیون امید در صورتی می‌تواند تعیین‌کننده رأی مجلس باشد که رأی مستقلین را داشته باشد و زمانی که مستقلین با ما هم‌صدا نشوند، خیلی از کارها مانند تحقیق و تفحص شهرداری تهران اتفاق نمی‌افتد، چنانکه هواداران آقای قالیباف با چرخیدن در کمیسیون‌های مختلف تلاش داشتند تا این اتفاق محقق نشود، اما من چیزی نشنیدم چون به سراغ ما نمی‌آمدند چرا که می‌دانستند ما حمایتشان نمی‌کنیم و نهایتاً رفت و آمدهایشان تأثیر خود را گذاشت و این طرح رأی نیاورد.

مافی در پاسخ گفت: از هر ظرفی باید به اندازه ظرفیت آن انتظار داشته باشیم، نمی‌شود از یک ظرف انتظار گنجایش مالایطاق داشت. انگیزه من برای حضور در مجلس، شنیدن مذاکرات مجلس نهم بود. یک سوم‌ نمایندگان مجلس، امیدی هستند و وفاق تئوریک لازم نیز در این یک سوم اتفاق نیفتاده است. اگر ما از این مجموعه ۱۰۳ نفری انتظار داشته باشیم که تمام مشکلات کشور را حل کند، این یک انتظار منطقی نیست. همیشه در مجلس یک فراکسیون اعتدالیون یا مستقلین وجود داشته که ائتلافشان با هر کدام از فراکسیون‌های امیدی‌ها و ولایی‌ها، تضمین‌کننده پیروزی آن فراکسیون در رأی‌گیری‌های مجلس است و یکی از تلاش‌های فراکسیون امید برای جذب مستقلین بوده، اما این اتفاق در انتخابات هیئت رئیسه سال چهارم مجلس دهم محقق نشد. فراکسیون در صورتی می‌تواند تعیین‌کننده رأی مجلس باشد که رأی مستقلین را داشته باشد و زمانی که مستقلین با ما هم‌صدا نشوند، خیلی از کارها مانند تحقیق و تفحص شهرداری تهران اتفاق نمی‌افتد، چنانکه هواداران آقای قالیباف با چرخیدن در کمیسیون‌های مختلف تلاش داشتند تا این اتفاق محقق نشود، اما من چیزی نشنیدم چون به سراغ ما نمی‌آمدند چرا که می‌دانستند ما حمایتشان نمی‌کنیم و نهایتاً رفت و آمدهایشان تأثیر خود را گذاشت و این طرح رأی نیاورد.

مخالفت شورای نگهبان با طرح استانی شدن انتخابات مجلس به این جهت است که می‌گویند مشارکت مردم در انتخابات کاهش می‌یابد چراکه مردم دسترسی کمتری به نمایندگان خود دارند و امید کمتری به پیگیری مشکلاتشان از سوی نماینده‌شان هستند. البته این طرح می‌توانست به صورت آزمایشی اجرا شود اما با این طرح مخالفت شد.

وی ادامه داد: در استیضاح‌ها هم این روند جریان دارد و زمانی که موضوعات محلی، منطقه‌ای و منافع منطقه‌ای نمایندگان مطرح است، موضع‌هایشان کمی متفاوت می‌شود. یکی از اهداف کمیسیون امور داخلی و شوراها، طرح استانی شدن انتخابات بود که طی آن عرق منطقه‌ای بودن نمایندگان از آن‌ها گرفته شود و رویکردها و تصمیمات آن‌ها ملی شود. مخالفت شورای نگهبان با طرح استانی شدن انتخابات مجلس به این جهت است که می‌گویند مشارکت مردم در انتخابات کاهش می‌یابد چراکه مردم دسترسی کمتری به نمایندگان خود دارند و امید کمتری به پیگیری مشکلاتشان از سوی نماینده‌شان هستند. البته این طرح می‌توانست به صورت آزمایشی اجرا شود اما با این طرح مخالفت شد. ساختار مجلس ساختاری است که می‌شود آن را تغییر داد.

تیموری، یکی از حضار گفت: ما در این دوره بیشترین فساد را در کل دوره حکومت ایران دیده‌ایم، یک قانونی در ارتباط با فساد باید وضع شود که ریز و درشت امور فساد را بیان کند و همه آن را در برگیرد که دقیق و بدون استثنا باشد، همچنین یک مرکز مستقلی باید در کشور به وجود آید که این بحث فساد را در هر زمینه‌ای اجرا کند.

مافی در این خصوص بیان کرد: معاونت قوانین مجلس در همین حوزه‌ای که شما اشاره کردید، دارند کاری را انجام می‌دهند. در هفته‌های آینده رسماً اعلام می‌شود که قوانین را ترغیب می‌کند. کلیه قوانین مربوط به شوراها و شهرداری را جمع کردیم و در قالب یک جلد کتاب درآوردیم.

علت فسادهای ریز و درشت، وجود دستگاه‌های نظارتی بسیار است. مهم‌ترین مسئله فساد، وجود امضاهای طلایی است و بیشترین فساد در کشور از دارندگان این امتیاز است. من برای حذف مجوز امضاهای طلایی، طرحی را وارد مجلس کردم که هنوز به صحن نرسیده و تصویب نشده است. در آینده خواهید دید که چقدر تفاوت بین مجلس آینده و ‌مجلس قدیم وجود خواهد داشت.

مافی در پاسخ به سؤال یکی از حاضران مبنی بر اینکه با قانون‌هایی که دولت در دوره‌های مختلف برای مقابله با فساد داشته است، و همچنین وجود سازمان‌های مختلف مقابله با فساد و این‌ها، چرا این همه فسادهای ریز و درشت داریم، گفت: من فکر می‌کنم دلیل آن این است که دستگاه‌های نظارتی ما بسیار است. مهم‌ترین مسئله فساد، وجود امضاهای طلایی است و بیشترین فساد در کشور از دارندگان این امتیاز است. من برای حذف مجوز امضاهای طلایی، یک طرحی را وارد مجلس کردم، هنوز به صحن نرسیده و تصویب نشده است. در آینده خواهید دید که چقدر تفاوت بین مجلس آینده و ‌مجلس قدیم وجود خواهد داشت. اصلاح‌طلب‌ها این ویژگی را دارند که انتظارات آن‌ها بسیار ایده آلی است، نه اینکه بر حق نباشد، بر حق است اما ایده آلی است و‌ گمان می‌کنند اگر در دوره‌ای فرصتی پیش بیاید، همه مشکلات باید توسط عده‌ای که فرستادند به مجلس برطرف شود.

یکی دیگر از حضار در قالب طرح پرسشی گفت: شفافیت اقتصادی، راهگشای بسیاری از مسائل این کشور است، گام بعدی ما بعد از این شفافیت چیست؟ پیش‌بینی مجلس برای پسااتفاق شفافیت اقتصادی، گام بعدی پاسخگویی است، آیا برای این ماجرا هم تصمیم‌گیری شده است؟

مافی در خصوص پاسخگویی به این پرسش بیان کرد: در فراکسیون، شفافیت ما برای ترجمان گفتمان شفافیت و پس از آن پاسخگویی، تلاش می‌کنیم. اگر ما می‌خواهیم که به آن پاسخگویی برسیم، اولین کاری که باید انجام شود، این است که سران سه قوه با یکدیگر باشند، در حال حاضر نیز مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که باید پاسخگوی مردم باشند. ما در دین خودمان هم امر معروف و ‌نهی از منکر داریم که یعنی زمانی که امر معروفی را می‌بینیم، باید تمجید کنیم و زمانی که امر منکری را می‌بینیم، باید آن را نهی کنیم، این امر ممکن است در یک‌ زمان اثر نگذارد اما در طول زمان اثر خود را دارد. مجموعه این نظام‌های حاکمیت، دولت، قوه‌ها، همه به این نتیجه رسیده‌اند که مردم مطالبه‌گرند و ‌باید پاسخگوی آن‌ها باشند.

یکی دیگر از حضار بیان کرد: من دو مسئله را می‌خواهم بیان کنم، اول در خصوص قانون منع به‌کارگیری که دو مسئله در آن است اولی آن این است که خیلی استثناها در ارتباط با این قانون قائل شده‌اید و ‌دیگری بحث جانباز بودن که بالای ۳۰ درصد بود و مسئله دوم، اجازه گرفتن از مقام معظم رهبری است. یک نکته دیگر اینکه هیچ شفافیتی از جانب اداره کل ورزش جوانان به ما ابلاغ نمی‌شود. ما قبلاً اگر در طول سال سه بار تزریق بودجه داشتیم، در سال گذشته به یک بار در هفته جوانان تبدیل شد.

مافی در خصوص پاسخگویی به این موضوع بیان کرد: من پیام شما را به کمیسیون فرهنگی می‌رسانم، اینکه چرا بودجه‌هایی که مربوط به جوانان است، در شهرستان‌ها و ‌استان‌ها در بخش عمرانی مصرف می‌شود، مطلب بسیار قابل پیگیری و مهمی است. در خصوص قانون منع به‌کارگیری، هر قانونی صفر تا صد نمی‌شود، قوانین با انسان‌ها سر و کار دارد بنابراین نمی‌تواند از صفر تا صد باشد. مهم‌تر از این‌ها این است که، در حال حاضر دیوان محاسبات تبدیل به قانون شده است. ما باید در سیستم‌هایمان فکر کنیم، آدم‌هایی که در این سیستم کار کردند، زمانی که بازنشسته می‌شوند، احساس بدی به آن‌ها دست می‌دهد، بنابراین باید برای آن‌ها هم‌فکری کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها :
ارسال دیدگاه

بایگانی اخبار