» .مشروح خبر » مشروح خبر | بی‌توجهی رئیس جمهور به پرونده مولاوردی در فتنه ۸۸/ توافق‌نامه‌ای که مخفیانه منعقد شد!

تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۵:۴۳

 کد خبر: 10181

محقق مطالعات استراتژیک زنان مطرح کرد:

مشروح خبر | بی‌توجهی رئیس جمهور به پرونده مولاوردی در فتنه ۸۸/ توافق‌نامه‌ای که مخفیانه منعقد شد!

گروه جامعه ـ حاج‌حسینی به انعقاد توافق‌نامه مخفیانه‌ای با صندوق بین‌المللی جمعیت توسط مولاوردی، معاون امور زنان در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: این در حالی است که مولاوردی، به خاطر فتنه ۸۸ دارای یک پرونده عریضی در دستگاه‌های امنیتی کشور بود اما اخطارهای این دستگا‌ه‌ها به رئیس‌جمهور برای عزل وی، مورد پذیرش قرار نگرفت.

مشروح خبر | بی‌توجهی رئیس جمهور به پرونده مولاوردی در فتنه ۸۸/ توافق‌نامه‌ای که مخفیانه منعقد شد!

به گزارش آتی نیوز، نشست هم‌اندیشی پیرامون زوایای تاریخی و فرهنگی با موضوع از کشف حجاب رضاخانی تا کشف حجاب امروزی، شنبه ۲۲ تیرماه به همت واحد مطالعات زن و خانواده دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دکتر هادی وکیلی، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد و محقق تاریخ معاصر ایران با بیان اینکه هیچ دوره‌ای که بتوان از آن دوره به‌عنوان دوره بی‌حجابی در تاریخ ایران یاد کرد، سراغ نداریم، گفت: کمتر از ۳ هزار سال عرصه آگاهی‌های تاریخی ما است بلکه حتی در عصر پیشاتاریخی، در عصر اسطوره‌ای تاریخ ایران هم از اولین آگاهی و اطلاعات ما در حکومت‌های محلی، مادها، ایلامی‌ها تا حکومت هخامنشیان که مورد توجه نسل جوان قرار گرفته تا اشکانیان و ساسانیان که به دوره اسلامی، مظفری و قاجار می‌رسیم، مردم ایران اعم از زن و مرد پوشش کامل دارند یعنی پوشش سر، تن و پا. کتاب‌هایی که در حوزه پوشاک ایرانی توسط محقق ایرانی یا خارجی نوشته شده است، بدون اختلاف در تمام ادوار تاریخی، زن و مرد ایرانی پوشش کامل دارند، کتیبه‌ها و سنگ برجسته و بازمانده تصاویر دوره هخامنشی که در اختیار ما است، لباس سر بر تن دارد، صورتش محاسن دارد، لباس تن به معنای شنل مانندی به اضافه لباس کامل دیگر که بدن او دیده نمی‌شود. در تمام ادوار، این حد پوشش مثل هم نیست و کم و زیاد می‌شود، در دوره اشکانی پس از حمله اسکندر و تأثر ایران از فرهنگ هلن یونانی، اندکی ممکن است یک وجب، قد لباس مرد ایرانی کوتاه شود اما در دوره ساسانی به الگوی دوره هخامنشی باز برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه زن عفیف در فرهنگ زرتشت، زنی بود که پوشش داشته باشد، گفت: تمام ادیان باستانی هم در این قضیه اشتراک دارند؛ از ادیان بشری، دینی را سراغ نداریم که در این حوزه قائل به آنچه امروز از آن به‌عنوان فرهنگ برهنگی یاد می‌کنیم، وجود داشته باشد. بعد از اسلام که مردم ایران مسلمان می‌شوند، باورهای سنتی ایرانی در کنار عقاید فقهی و کلامیِ عفاف و حجاب نه صرفاً فقهی، کنار هم نشست و هم‌زیستی خوبی ایجاد کرد و پدیده جالبی را به وجود آورد که وقتی به لباس زن ایرانی نگاه می‌کنیم، دقیقاً نمی‌فهمیم که ایرانی است یا اسلامی؟ چون هم ایرانی و هم اسلامی است لذا تلاش بعضی‌ها را نمی‌پسندم که گمان می‌کنند برای اثبات اسلام باید تمامیت فرهنگ پیش از اسلام را نفی کنیم، ضرورتی به این کار نیست و بخش زیادی از آنچه در ایران باستان تحت عنوان فرهنگ ایرانی می‌شناسیم، ظرفیت هم‌زیستی و هماهنگی با فرهنگ جدید اسلامی را داشت و این‌ها به هم خدمات متقابل کردند. در سده‌های بعد از ظهور اسلام و مسلمان شدن ایرانیان، به‌طور طبیعی اندکی فراز و نشیب داریم مثلاً زمانی که مغولان حمله می‌کنند، نگران نمی‌شویم که تصویر یک زن مغولی را ببینیم که اندکی پوشش متفاوت داشته باشد و او را به حساب فرهنگ مغولی می‌گذاریم اما همان مغول به‌محض اینکه می‌آید ایران در نسل دوم حتی اواخر نسل اول، ایرانیزه و اسلامیزه می‌شود و هلاکوخان و آباغا، تبدیل به سلطان محمد خدابنده، طرفداران سرسخت و دوآتشه اسلام و فرهنگ ایرانی می‌شوند و به استخدام اسلامِ ایران درمی‌آیند.

وی با بیان اینکه کشف حجاب، الگوی ایرانی نیست بلکه یک پدیده وارداتی است، گفت: معتقدم بسیاری از رفتارهای جامعه ایران معاصر ازجمله حجاب زنان و تغییرات پوشش زن و مرد ایرانی، تحت تأثیر پارادایم بزرگ تجدد است یعنی اگر مدرنیسم و مدرنیته با این گفتمان وارد عرصه فرهنگی نمی‌شد و در خارج از مرزهای ما در مغرب زمین، گفتمان حجاب ستیزی رشد نمی‌کرد، قاعدتاً در تاریخ، هیچ‌وقت با این پدیده وارداتی مواجه نمی‌شدیم. تمام شواهد موجود، نشان می‌دهد، از روزی که زمزمه‌های آزادی زنان در ایران مطرح شد، نخستین پیش‌قرائت‌های ساده‌انگارانه‌ای از فمینیسم در نشریات زنانه و مردانه و سپس در بعضی از شاعران ما دیده شد. نوعی غرب‌زدگی که در مغرب زمین، خبرهایی است و پوشش عوض می‌شود، پس ما هم باید تغییر کنیم، آغاز شد و تا همین امروز همچنان از آن آبشخور ارتزاق می‌کنند.

وی در ادامه افزود: کشف حجاب از دوره قاجار شروع شده بود و زمزمه‌های آن، از قبل وجود داشت. رضاشاه با منع حجاب در تاریخ مشهور شده است؛ عده‌ای می‌گویند: کشف حجاب در دوره رضاشاه یعنی حجاب اجباری نیست اما وی چنین دستوری صادر نکرده است، از ۱۳۰۶ هر کسی می‌خواست می‌توانست بی‌حجاب باشد اما از ۱۳۱۴ منع حجاب با خشونت و قساوت و رفتارهای ضد فرهنگی آغاز شد. در دوره رضاشاه، به نام آزادی زنان، خشونت علیه زنان اعمال می‌شد. آماده‌ایم در هر جلسه‌ای مناظره کنیم که رضاشاه بیشترین حجم خشونت علیه زنان را داشت. مجموعه اسناد مربوط به کشف حجاب توسط مؤسسات اسناد ملی ایران با عنوان خشونت در فرهنگ چاپ شده است. در قیام مسجد گوهرشاد، یک مسجد در جهان اسلام به نام یک خانم است، مسجدی که ۶۰۰ سال قبل در تمدن ما، یک زن ساخته و زیباترین نمادهای هنر معماری در آن وجود دارد یعنی سه مؤلفه زیبا را کنار هم می‌بینید: زن، مسجد و امام که نماد اعلای معنویت در اینجا تجلی می‌کند. عده‌ای از زنان و مردان به این مسجد می‌آیند و مطالبه مدنی درون سیستمی دارند که کلاه‌فرنگی و بی‌حجابی نمی‌خواهیم اما واکنش حکومت، سخت بود. شدیدترین خشونت‌ها در دوره پهلوی انجام شده است.

وی در ادامه افزود: ما در دوره قبل از رضاشاه با یک مشکل بزرگ مواجه بودیم، مشکل توسعه‌نیافتگی ایران، به تعبیر بعضی عقب‌ماندگی جامعه ایران. در مقایسه با رقبای سنتی قدیمی خود که عنوان غرب به خودشان گرفته بودند، در دوره قاجار متوجه این مسئله تلخ شدیم. روشنفکران، علما و جامعه و دربار ما، انواع واکنش‌ها و رفتارها را نسبت به این مسئله نشان دادند و کتاب‌های زیادی نوشتند. یکی از راه‌حل‌هایی که در اواسط دوره قاجار طرفدار پیدا کرد و سپس رضاشاه، نماد باور به این گفتمان، وسیله تحقق عملیاتی خشن و قاطع این گفتمان شد، تقی زاده، مشاور اصلی رضاشاه بود که قبل از پادشاهی او، کتباً در روزنامه، سال ۱۳۰۱ نظریه خود را که باید از فرق سر تا ناخن پا فرنگی شویم را نوشت.

وکیلی با بیان اینکه در قرن بیستم کسی بر جامعه ایران مسلط شد که به لحاظ فرهنگی به مراتب از پادشاهان بی‌عرضه و بی‌سواد قاجار پایین‌تر بود، گفت: فتحعلی شاه با تمام خیانت‌هایش، ناصرالدین‌شاه و مظفرالدین شاه، میزان دریافت درکشان از اسلام، ایران و تاریخ نسبت به رضاشاه قابل مقایسه نبود و تقریباً سواد خواندن و نوشتن نداشت. در خاطرات اردشیر ریپورتر آمده است که این آقا خبر ندارد که هند، عراق و روسیه کجا است. احمدشاه با تمام عیب‌هایش سه زبان بلد است، ناصرالدین‌شاه، دیوان شعر و سفرنامه دارد اما رضاشاه هیچ اطلاعاتی، از غرب و شرق و پیشرفت‌های دنیا نداشت. عده‌ای روشنفکر اطراف او هستند که وی را اداره می‌کنند لذا الگوهای فرهنگی خودش را پیدا می‌کند درحالی‌که این‌ها متعلق به دولت و حکومت است نه خود او. رضاشاه شمشیر برنده و نبوغ نظامی دارد اما از نظر فرهنگی صفر است؛ از فرهنگ دینی، ملی و غربی آگاهی ندارد. گفتمان اصلی قالب در دوره رضاشاه، این است که ما در مورد غرب یک راه بیشتر نداریم و باید به لحاظ ظاهری، غربی شده تا پیشرفت کنیم. این گفتمان که شکل تند و زننده آن در دوره رضاشاه دیده می‌شود، ورژن معتدل‌تر آن در ترکیه توسط آتاتورک، مصطفی کمال پاشا و در افغانستان توسط امان‌الله خان ایجاد شد.

هادی وکیلی: مصدق هم که طرفدار کشف حجاب است، می‌گوید: تنها یک انتقاد به رضاشاه داشتم که کشف حجاب را از دبستان‌ها شروع کند نه اینکه چادر از سر پیرزن‌ها، بکشد، چراکه فایده ندارد، باید فرهنگ بی‌حجابی را بیاوریم.

وی با بیان اینکه گفتمان فرهنگی غالب بر خاورمیانه، به‌صورت یکسان در منطقه اجرا شد، گفت: در مقاله‌ای نشان داده‌ام که در حدود سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۵۰ تقریباً در همه‌جا با عشایر، روحانیت و حجاب مخالفت می‌شود. مجموعه گفتمان غالب در دوره رضاشاه، یک گفتمان غربی صریح و علنی است به این معنا که حتی ظاهر باید غربی شود تا پیشرفت کنیم. در بین گفتمان‌های غالب برای توسعه در قرن ۱۹ و ۲۰، عقب‌مانده‌ترین توسعه را داشتیم چراکه یک معنای غربی شدن، مدرنیسم است مثل آنچه در ژاپن اتفاق افتاد و مدل دیگر آن، ادای غربی‌ها را درآوردن است که رضاشاه ما را در دسته دوم قرار داد. مخبرالسلطنه وزیر رضاشاه، می‌گفت: «اگر غربی‌ها پیشرفت کردند به دلیل تمدن لابراتواری است نه تمدن بولواری، شما در تهران، مشروب‌فروشی باز کردید. آیا با مشروب‌فروشی عقب‌ماندگی ما نسبت به غرب حل می‌شود و پیشرفت می‌کنیم؟» غرب با تمدن علمی و سازه‌های اجتماعی قوی، پیشرفت کرده است. گاهی انسان خجالت می‌کشد که متون روشنفکران این دوره را بخواند، بعضی از آن‌ها می‌گویند: علت اینکه ما عقب مانده‌ایم این است که آن‌ها به زبان انگلیسی و از سمت چپ می‌نویسند، پس ما هم باید فارسی را از سمت چپ بنویسیم تا پیشرفت کنیم. مسیری که رضاشاه شروع کرد، با خشونت بود، لذا خیلی جواب نداد، جریمه‌های هشت تومانی معادل حقوق کارمند آن دوره، همراه با زندان و پاره کردن لباس تعیین می‌کرد، حتی مصدق هم که طرفدار کشف حجاب است، می‌گوید: تنها یک انتقاد به رضاشاه داشتم که کشف حجاب را از دبستان‌ها شروع کند نه اینکه چادر از سر پیرزن‌ها، بکشد، چراکه فایده ندارد، باید فرهنگ بی‌حجابی را بیاوریم. پیتر ایوری نویسنده‌ای انگلیسی در کتاب سه جلدی تاریخ معاصر ایران، می‌گوید: رضاشاه شش سال با نهایت خشونت، کشف حجاب کرد اما وقتی رفت، زنان ایرانی جشن گرفته و مجدد باحجاب شدند و کمتر از چهار هزار نفر زن بی‌حجاب در آن دوره داریم.

زمینه‌ای که برای بی‌بندوباری و عیاشی در چند دهه اخیر فراهم شده، بی‌سابقه است حتی تاریخ آمریکا و اروپا این نرخ بالا از بی‌عفتی، فسادهای جنسی و اخلاقی را تجربه نکرده است.

وی بیان کرد: محمدرضا شاه از مسیر فرهنگی استفاده کرد و فشارهای اجتماعی مثل استخدام‌ها را به میدان آورد، کشف حجاب در این دوره از بعد فرهنگی به‌شدت تبلیغ شد و نتیجه ‌این شد که سال ۵۷ بخش زیادی از جامعه ایران مقابل سیاست‌های غلط فرهنگی رژیم پهلوی، انقلاب می‌کند و البته بخشی از این جامعه، تحت تأثیر این کشف حجاب چهل‌ساله قرار گرفته است و ما صدها هزار خانواده، می‌شناسیم که وقتی شاه رفت، از شخص شاه عدول کردند و یا کمونیست شدند اما از الگوی شاه و بی‌حجابی عدول نکردند. مشکل ما تنها مسئله حجاب نیست، نسل ما سبک متفاوتی از زندگی را می‌شنود و می‌بیند. آنچه امروز به‌عنوان بی‌حجابی دیده می‌شود، در آمار آن نباید غلو کرد بخشی از کسانی که امروز بی‌حجابی خود را در فضای مجازی به رخ می‌کشند مثل مسیح علی نژاد که کلیپ تهیه و پخش می‌کند و ۲ میلیون بار دیده می‌شود، به معنای دو میلیون بی‌حجاب نیست، این جزو امپریالیسم تبلیغاتی است. این گروهی هم که میل به سمت بدحجابی یا بی‌حجاب پیدا کرده‌اند، تحت تأثیر فرهنگ غرب این کار را می‌کنند. زمینه‌ای که برای بی‌بندوباری و عیاشی در چند دهه اخیر فراهم شده، بی‌سابقه است حتی تاریخ آمریکا و اروپا این نرخ بالا از بی‌عفتی، فسادهای جنسی و اخلاقی را تجربه نکرده است.

گروه‌های مخالف حجاب متوجه شدند در جمهوری اسلامی گفتمان واحدی درباره حجاب وجود ندارد. طیف اصولگرا به حجاب معتقدتر و اصلاح‌طلب‌ها به دیدگاه غربی مبنی بر آزادی فردی نزدیک‌تر هستند و موجب شده که بتوانند از این فضا و فکر ایجاد شده، استفاده خود را کنند.

وی در ادامه گفت: علل بی‌حجابی فریب خوردن این طیف نسبت به شبهات و مغالطاتی که به‌سرعت پخش می‌شود و کم‌کاری فرهنگی جبهه حق است مثلاً صداوسیما در ماه رمضان سریال ۳۰ شبه پخش می‌کند که یک زن بی‌حجاب، باسواد و یک زن باحجاب عقب‌مانده است. بدحجابی و بی‌حجابی به‌عنوان یک ابزار مبارزه توسط طیف ضد انقلاب استفاده می‌شود و در شبکه‌های ماهواره‌ای ترغیب می‌کنند که از اصطلاح بدن برای مبارزه استفاده کنید. افراط‌ها و تفریط‌هایی که در مبارزه و مخالفت با این مسئله داشتیم و تمام طیف‌ها، به‌طور مشترک در این امر دخالت داشتند تا جایی که گروه‌های مخالف حجاب متوجه شدند در جمهوری اسلامی گفتمان واحدی درباره حجاب وجود ندارد. طیف اصولگرا به حجاب معتقدتر و اصلاح‌طلب‌ها به دیدگاه غربی مبنی بر آزادی فردی نزدیک‌تر هستند و موجب شده که بتوانند از این فضا و فکر ایجاد شده، استفاده خود را کنند.

حاج‌حسینی: همان‌طور که غرب‌گرایان جریان اجرایی کشور را به دست می‌گیرند، شما توسعه موسیقی و فضای کنسرت‌ها را بیشتر مشاهده می‌کنید.

در ادامه خانم دکتر حاج حسینی، محقق مطالعات استراتژیک زنان با بیان اینکه پس از دوره سازندگی، هر وقت خواستیم به مسئله عفاف و حجاب که هویت فرهنگی ما را از جنبه سلبی مورد هدف قرار می‌دهد، رسیدگی کنیم، تحلیل‌هایی شکل گرفت که مردم آگاهی کافی ندارند، گفت: تمام دستگاه‌های فرهنگی، از سیاست‌گذاری تا برنامه اقدام و عمل برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی کرند. سالیانه بودجه و برنامه‌های کثیری، برای این موضوع انجام می‌شود و ما باید به یک نقطه ایستایی می‌رسیدیم یعنی جایی که اگر وضعیت عفاف و حجاب بهتر نمی‌شود، بدتر هم نشود. در هندسه آموزه‌های ناب اسلامی، عنصر غیرت، انسان را از آسیب‌های اخلاقی، حراست می‌کند و شیوع عنصر بدحجابی و بی‌حجابی به این مرتبط می‌شود که غیرت در ساحت مردان جامعه کم‌رنگ شده است. در آغاز تشکیل حکومت اسلامی که عده‌ای نزد امام خمینی (ره) آمدند تا مجوزهای لازم برای صداوسیما را بگیرند، ایشان گفتند: موسیقی انسان را مسخ می‌کند همان‌گونه که مواد مخدر و الکل با انسان این کار را می‌کند. همان‌طور که غرب‌گرایان جریان اجرایی کشور را به دست می‌گیرند، شما توسعه موسیقی و فضای کنسرت‌ها را بیشتر مشاهده می‌کنید.

حاج حسینی در ادامه افزود: حوزه فضای تغذیه، تغییر سبک مزاج و طبع در انسان‌ها ازجمله مسائل حِکمی است که در کتب اخلاقی ما به آن پرداخته شده است مثل کتاب اخلاق ناصری و تهذیب الاخلاق و تطهیر الاعراق ابن مسکویه، مشاهده می‌کنید که دوسوم کتاب در حوزه تغذیه است. در حکمت متعالیه اسلامی برای تکامل یا سقوط انسان، عامل درجه یک تغذیه و مزاج وجود دارد که قابل توجه است لذا امروز در دستگاه‌های امنیتی کشور، پرونده‌های متعددی در بحث خوراک و تغذیه با نگاه دشمن‌شناسی و رصد حرکت‌های او باز شده است.

وی با بیان اینکه باید زمین‌بازی دشمن را بشناسیم تا بتوانیم راهکارهای مناسب برای مقابله با برنامه آن‌ها، ارائه دهیم، گفت: یأسی، فضای عمومی نخبگان جامعه را فراگرفته که می‌گویند: خیلی کار کرده‌ایم و نتیجه‌ای حاصل نشده است، چون نسبت به اصل مسئله، کاری درخور، انجام نشده است که آن نتیجه مورد نظر حاصل نمی‌شود. در فتنه سال ۸۸، گروهی دستگیر شدند که از ۱۱ سال قبل، برنامه خود را شروع کرده بودند. سر حلقه این گروه که هسته مرکزی آن ۵۰ عضو در سراسر کشور بود، گفت: «برنامه ما نظام زدایی با پیشینه اخلاق زدایی و دین زدایی بود اما برای آن، دو فاز مقدماتی طراحی کرده بودیم تا بتوانیم به توفیق حداکثری در نظام زدایی دست پیدا کنیم». آن شخص می‌گفت: «در فاز اخلاق زدایی سقف عملکرد و برنامه ما این بود که ارتباط نامشروع با محارم را عادی‌سازی کنیم لذا آغاز این برنامه، حجاب زدایی بود و در فاز دوم که می‌خواستیم دین زدایی کنیم، این آدم‌هایی که از حصار عفت بیرون آمده بودند، اعم از زن و مرد، مناسب بودند که در حوزه اعتقادات، شبهات سنگین به آنان وارد کرده و در نهادینه شدن شبهه در آن‌ها موفق شویم»؛ یعنی حمله کردن به نقاط اساسی مردم یک پیش‌زمینه حیازدایی می‌خواسته است.

هرزمان که جریان غرب‌گرا، ارکان قدرت از قوه مجریه تا مقننه را به دست می‌گیرد، با مجموعه‌ای از اقدامات مواجه می‌شویم که پشت به جریان ارزشی اسلام و انقلاب است. این‌ها در شعارهای انتخاباتی از مؤلفه‌های دنیاگرایی و مردم استفاده می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: هرزمان که جریان غرب‌گرا، ارکان قدرت از قوه مجریه تا مقننه را به دست می‌گیرد، با مجموعه‌ای از اقدامات مواجه می‌شویم که پشت به جریان ارزشی اسلام و انقلاب است. این‌ها در شعارهای انتخاباتی از مؤلفه‌های دنیاگرایی و مردم استفاده می‌کنند. بحث آزادی‌های اجتماعی و تشکیل وزارت زنان در صدر شعارهای انتخاباتی دولت یازدهم که می‌خواهد عرصه قدرت را به دست بگیرد، مطرح می‌شود. آقای روحانی، قبل از انتخابات دوره اول ریاست جمهوری، در مصاحبه‌های خود به‌شدت روی حوزه‌های فمینیستی تأکید می‌کردند که وزارت زنان را تشکیل خواهیم داد. وزارت زنان یک مؤلفه غربی و فمینیستی تندرو است که مصداق آن را در کشورهای هم‌جوار مشاهده می‌کنیم و خروجی‌های آن را دیده‌ایم. در چارت کشوری، از مقام رئیس‌جمهور، وزرا تا فرمانداران، مشاور یا معاون امور زنان و خانواده دارند اما رئیس‌جمهوری که با این شعار روی کار می‌آید، اولین اقدامش، حذف پست مشاور امور بانوان دستگاه‌ها بوده است ولی چون این چارت مصوب کشوری است و نمی‌توانند در آن دخل و تصرف کنند، از انتصاب این مشاغل پرهیز کردند به‌جز معاون امور زنان رئیس‌جمهور که در آن دوره خانم مولاوردی بودند و فقط دو وزیر، مشاور امور زنان را منصوب کردند و لا غیر.

حرکت جریان غرب‌گرا که کرسی‌های قدرت را به دست گرفته، به سمت شعارها و جریان‌های فمینیستی است.

حاج حسینی با بیان اینکه حرکت جریان غرب‌گرا که کرسی‌های قدرت را به دست گرفته، به سمت شعارها و جریان‌های فمینیستی است، گفت: در دولت دوازدهم، خانم ابتکار از معانی‌ای استفاده می‌کند که همان شعارها را در فراکسیون بانوان در مجلس شورای اسلامی می‌بینید، مثلاً خانم ابتکار بیانیه‌ای می‌دهند که حجاب اجباری مسئله خوبی نیست بعد یک‌دفعه ورود پیدا می‌کنند که در سیره نبوی هم‌، چنین چیزی نداشتیم یا خانم مولاوردی، معاون حقوق شهروندی رئیس‌جمهور که دور اول ریاست جمهوری دوره اعتدال، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور بود، مصاحبه می‌کنند که ترکیه الگوی خوبی بوده و دارای حکومت اسلامی است. آنجا حجاب اجباری نیست و آثار و پیامدهای مثبتی دارد. جالب است که دوستان خبط‌های بزرگی می‌کنند، خود ترک‌ها، معتقد هستند که حکومت آن‌ها اسلامی نبوده و لائیک است اما این‌ها اصرار دارند که بگویند حکومت ترکیه اسلامی است، همین‌طور خانم پروانه سلحشوری در رأس فراکسیون مجلس مصاحبه می‌کند و می‌گوید: من از زن بودنم در ایران شرمنده هستم، به خاطر چادری که مجبورم سر کنم و به خاطر رفتارهای به اصطلاح دینی که در مورد زنان در حوزه سیاست و قوانین و اجرایی کشور مجبور هستیم با آن مواجه باشیم.

وی با اشاره به وجود فرضیه قلب جهان در عرصه استراتژیک، گفت: مغز جهان آمریکا است و در هر برهه‌ای یک قلب برای دنیا تعریف می‌کنند که وظیفه آن همراهی با مغز است. بعد از وقوع انقلاب اسلامی می‌گویند قلب جهان خاصیت ژئو کالچری دارد یعنی سرزمینی که گفتمان ساز و فرهنگ‌ساز است و الان ایران، جایگاه قلب جدید جهان است که مدل سومی از حکومت‌داری را تعریف می‌کند و به دنبال آن بیداری‌های منطقه و انتفاضه‌های فلسطین، اتفاق می‌افتد. رهبری می‌فرمایند: در ۱۰۰ سال اخیر غرب به زمینی برای مقاصد و راهبردهای خاص، ورود پیدا کرده است، مقاصد خاص چیست؟ تبدیل جهان به یک دهکده که ارباب آن آمریکا است و رعیت و بدنه اجتماعی آن، جامعه جهانی است. برای مهار انقلاب و جمهوری اسلامی، باید ستون خانواده یعنی زن را از خانه خارج کنید، لذا تغییر کارکردهای زنانه و استحاله زنانگی را در دستور کار خود قرار داده‌اند. رهبری بحث پروتکل‌های چهل و چندگانه صهیون را در سال ۹۰ برای اولین بار مطرح و افشا کردند که یکی از فصل‌های این پروتکل، مربوط به دستورالعمل‌هایی در حول محور خانواده با محوریت زن‌زدایی برای مهار نظام اسلامی، تغیر ماهیت و ساختار به نفع سیاست‌های کلان جریان غرب برای تشکیل دهکده جهانی است. مقام معظم رهبری فرمودند: این بی‌بندوباری که غربی‌ها، از ناحیه زن سعی دارند در دنیا و کشورهایی مثل ما رواج دهند، اول امنیت زن را هدف می‌گیرد و بعد به چالش امنیتی برای مرد مبتلا می‌شود لذا زن مادامی بر کارکردهای زنانه خود باقی است که عنصر عفت را در اختیار دارد و خود و جامعه مردان از آن بهره می‌برند.

وی با بیان اینکه اگر حکومت الله و شیطان کنار هم به سر برند، حکومت اسلامی معنا ندارد، گفت: غایت نهضت امام (ره) تمدن جهانی اسلام است که برای رسیدن به آن نیاز به انقلاب اسلامی، جامعه اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی و تمدن اسلامی است. در نظریات امامین انقلاب، طهارت وجودی انسان‌ها، لازمه شهروند جامعه اسلامی است و در عین حال از مسئولیت‌های حکومت اسلامی است لذا اگر قرار باشد ما صبر کنیم تا طهارت باقی‌مانده مردم از دست رود و فقط اقتصاد را سامان‌دهی کنیم، هر دو را با هم از دست می‌دهیم، لذا در انتخاباتی که در پایان سال در پیش داریم، مراقبت کنند که به بهانه انتخابات، بعضی از دوستان دچار این تحلیل غلط شدند که این دولت تنها برگ برنده‌اش آزادی‌های اجتماعی است و اگر ما بخواهیم به‌عنوان جریان انقلابی روی این فضای آزادی‌های اجتماعی، یک دوگماتیسم، ایجاد کنیم، تمام برپایی انتخابات خود را از دست می‌دهیم.

وی ادامه داد: قانون وجود دارد ولی صاحب اجرا ندارد، حضرت آقا فرمودند: بسیجی بار بر زمین‌مانده را برمی‌دارد، مسئولین را در سطح استان خود، پای حساب و کتاب بیاورید و بگویید: به شریعت و آخرت کار نداریم، شما مگر مدنی گرا نیستید، پس قانون را اجرا کنید. ۱۴ سال است به بهانه دعوا که اول کار انتظامی یا فرهنگی انجام دهیم، قانون را اجرا نمی‌کنند. اگر ذائقه فرهنگی یک جامعه عوض شد ۱۰۰ سال فرصت می‌خواهد که آن را برگردانید پس تا بیشتر تخریب نشده آن را حراست کنیم.

زمانی که خانم مولاوردی به‌عنوان معاون امور زنان در دولت یازدهم، منصوب شدند، به خاطر فتنه ۸۸ دارای یک پرونده عریضی در دستگاه‌های امنیتی کشور بودند که در سازمان اطلاعات سپاه، دوستان گفتند: ما ۴ بار اخطار کتبی برای عزل آن خانم به رئیس‌جمهور دادیم که مورد پذیرش قرار نگرفت.

حاج حسینی در ادامه افزود: زمانی که خانم مولاوردی به‌عنوان معاون امور زنان در دولت یازدهم، منصوب شدند، به خاطر فتنه ۸۸ دارای یک پرونده عریضی در دستگاه‌های امنیتی کشور بودند که {…} گفتند: ما ۴ بار اخطار کتبی برای عزل آن خانم به رئیس‌جمهور دادیم که مورد پذیرش قرار نگرفت. ایشان در سال دوم مسئولیت با صندوق بین‌المللی جمعیت، معاهده‌ای با نام خانواده سالم به‌صورت مخفیانه و بدون اطلاع مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی با این صندوق منعقد می‌کنند که اگر بخواهیم این صندوق را در یک نگاه، تعریف کنیم، به این صورت است که اتاق پنتاگون، پنج شورای اقماری دارد که سیاست‌های کلان جهانی را رصد و تنظیم می‌کند و به‌عنوان دستورالعمل جامعه جهانی آمریکا در متن اجرا قرار می‌دهد. یکی از این‌ها، تنظیم سیاست‌های جمعیت جهانی است که برای کشورهای موافق با سیاست‌های آمریکا بر اساس توسعه جمعیتی و کشورهای مخالف مثل ایران در جهت کاهش جمعیت برنامه‌ریزی می‌شود. در این کاهش جمعیت یک مجموعه نظام‌مندی از حوزه دارویی تا واکسن و مقالات به ظاهر علمی که تولید شده است، وجود دارد. در یکی از مؤسسات سرم‌سازی ایران تحقیقات طبقه‌بندی شده از قرص‌های آهنی که توسط پزشک زنان تجویز می‌شود، صورت گرفته که این داروها عامل سقط‌ جنین و ناباوری خانم‌ها است و اعلام می‌کنند که ۳۰ درصد از خانم‌های کشور بدون توجیه پزشکی نابارور هستند علی‌رغم اینکه تکنیکال ترین عمل‌های جراحی و روش‌های باروری به کشور وارد شده است. در این معاهده ۸ بند قانون اساسی زیر پا گذاشته می‌شود که اولین آن عدم اجازه مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای انعقاد معاهده است. در بند دوم آن، استخدام مستشار خارجی به مدت نامحدود در دستگاه‌های دولتی بوده که خلاف قانون است. موضوع این معاهده، انتقال شکل الگویی خانواده سالم از کشورهای هدف به ایران است و قبل از آنکه این معاهده افشا شود، هیئتی متشکل از روانشناس‌ها، جامعه‌شناس‌ها و متخصصان تعلیم و تربیت از طرف خانم مولاوردی تشکیل شد و به فنلاند اعزام شدند که ۵۰۰ میلیون تومان هزینه اردوی یک هفته‌ای آنان بود.

وی با بیان اینکه فنلاند، در صدر کشورهای فمینیست رادیکال است که به برتری زن‌ها نسب به مرد، قائل هستند، گفت: در این کشور، شغل‌های منافی عفت مانند مشاغل اجتماعی به رسمیت شناخته شده و بیمه، بازنشستگی و تمام خدمات قانون کار به آن تعلق می‌گیرد. طبق این توافق‌نامه اطلس زنان در جمهوری اسلامی باید به طرف معاهده که صندوق است، تحویل داده شود و اطلس زنان به معنی تمام اطلاعات جامع در مورد زنان ایران که شامل اطلاعات زنان بی‌سرپرست، وضعیت تحصیلی، بهداشت، مشاغل و موارد دیگر است. زمانی که دستگاه‌های نظارتی متوجه این موضوع شدند، اطلس از کشور خارج شده بود. بعد از انعقاد این معاهده، خانم مولاوردی یکی از ۳ عضو هیئت‌رئیسه، کمیته عالی مقام زن در سازمان ملل می‌شود. گاهی اوقات مسائلی مثل ورود زنان به ورزشگاه، تبدیل به اولویت‌های درجه یک در کشور می‌شود و این به خاطر آن اطلس رفته و سناریوهایی است که پی‌درپی به مقامات ایرانی دیکته می‌شود.

وی با بیان اینکه لایحه خشونت علیه زنان، با تلاش خانم مجتهدزاده، معاون رئیس‌جمهور در دولت اصولگرا و جریان ارزشی، تدوین شده است، گفت: زمانی در بین مدیران حوزه‌های علمیه خواهران یکی از استان‌ها، جریان شناسی مسائل زنان را توضیح می‌دادم و بحث سند ۲۰۳۰ را مطرح کردم اما آن‌ها از این موضوع حمایت کردند که آموزه‌های خوبی است و از آموزش جنسی در مدارس دفاع تمام‌قد می‌کردند که این نشان از بی‌خبری دارد لذا ما در حوزه روشنگری ضعیف هستیم. از حدود ۴۰ معاهده‌ی بین‌المللی که در سال‌های پس از انقلاب در موضوعات مختلف با جریانات غربی بسته شده، حدود ۳۰ مورد آن در این دولت بسته شده است و اکثر این معاهدات دارای اشکالات حقوقی و قضایی بسیار بالایی است که امیدواریم با ریاست آقای رئیسی در قوه قضاییه، اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد.

در پایان یکی از حضار با بیان اینکه دشمن، از اصطلاحات بسیار حساس برانگیز مثل خشونت علیه زنان استفاده می‌کند، گفت: کتک زدن زنان، تحت فشار قرار دادن آن‌ها از لحاظ روحی، جسمی و مالی از مصداق‌های خشونت است، در یک جلسه‌ای حضور داشتم که گروه موافقین جریانات اسلام‌گرایی برای زنان به‌محض اینکه کسی درباره خشونت علیه زنان صحبت کرد، گفتند: شما فمینیست هستید و آن‌ها در تعاریف خود نسبت به سیگار و اعتیاد که بزرگ‌ترین عامل خشونت علیه زنان است و باید مردان سیگاری تخطئه شوند که سرطان و بیماری‌های دیگر را برای همسران خود ایجاد می‌کنند و خانواده‌ها از هم پاشیده‌اند، بی‌اعتنا هستند.

انتهای پیام/


برچسب ها :
ارسال دیدگاه

بایگانی اخبار