» .اسلایدر » فرهنگ تولید نداریم/ امیرالمؤمنین، الگو و نماد اقتصاد و تولید

تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۴:۴۹

 کد خبر: 9236

در جلسه هیئت فعالان فضای مجازی و اهالی رسانه مشهد مقدس مطرح شد

فرهنگ تولید نداریم/ امیرالمؤمنین، الگو و نماد اقتصاد و تولید

گروه جامعه ـ در جلسه هیئت فعالان رسانه این گونه مطرح شد که در فرهنگ اقتصادی اسلامی، تولید صد درصد ارزش دارد. در فرهنگ غرب تولید ارزش ندارد، بلکه مصرف ارزش دارد، اما در فرهنگ اقتصادی اسلامی ما امیرالمؤمنین الگوی تولید است.

فرهنگ تولید نداریم/ امیرالمؤمنین، الگو و نماد اقتصاد و تولید

به گزارش آتی‌نیوز، هیئت فعالان فضای مجازی و اهالی رسانه مشهد مقدس به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسین آقامیری، استاد حوزه و دانشگاه، دکتر حجت‌الله عبدالملکی، اقتصاددان و نظریه‌پرداز اصولگرا و مداحی حاج ابوذر بیوکافی و شعر خوانی استاد احمد بابایی، شاعر انقلابی در روز پنجشنبه، ۲ خرداد در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

عبدالملکی در این مراسم طی سخنانی در خصوص شعار سال و اهمیت آن در اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بهمن سال ۹۷ گام دوم انقلاب را مطرح کردند، درحالی‌که سال پیش از آن، ۲۰ پژوهشگر از رشته‌های مختلف آمدند و پژوهش‌هایی را انجام دادند که نتایج آن به‌طور خودکار به بیانات رهبری در خصوص گام‌های اول و دوم انقلاب نزدیک بود.

وی افزود: طی ۴۰ سال گذشته دنیا پیشرفت کرده و اگر ما می‌خواهیم بگوییم پیشرفت کرده‌ایم یا عقب نرفته‌ایم باید خودمان را با یک جایی بسنجیم. آن سنجش اصلی را، ما میانگین ۲۰ کشور برتر دنیا که در این سال‌ها پیشرفت کردند، گذاشتیم و نتیجه آن شد که نرخ رشد پیشرفت ما از نرخ رشد پیشرفت ۲۰ کشور برتر دنیا بیشتر بوده است.

این نظریه‌پرداز اصولگرا ادامه داد: چند نکته اساسی وجود دارد؛ نکته اول این است که انتظاری که مردم ما از پیشرفت داشتند بعد از انقلاب اسلامی برآورده نشده است و این یک واقعیت است. مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب تأکید می‌کنند که ما خیلی پیشرفت خوبی داشتیم اما به جایی که باید برسیم هنوز نرسیده‌ایم. نکته دوم اینکه، ظرفیتی که ما برای پیشرفت داریم از انتظارات مردم بالاتر است و نکته سوم اینکه، ما در سال ۹۷ در گام دوم انقلاب دو شکاف داریم، یک شکاف بین وضعیت پیشرفت موجود و دیگر ظرفیتی که برای رسیدن به پیشرفت داریم. مهم‌ترین مأموریت ما در گام دوم انقلاب این است که این فاصله را پر کنیم.

عبدالملکی همچنین به مباحث مطرح شده از سوی برخی در خصوص عدم تولید و وابستگی به خارج اشاره کرد و افزود: به ما می‌گویند کشاورزی نکنید آب کم داریم، درحالی‌که ما مشکل کمبود آب نداریم، مشکل مدیریت آب داریم. به ویژه اینکه ایران در منطقه‌ای قرار گرفته است که همیشه چهار فصل را در خود دارد و به لحاظ ذخایر و منابع چیزی کم نداریم؛ تنها یک چیز کم داریم و آن فرهنگ است، ما فرهنگ تولید نداریم.

وی در ادامه فرهنگ تولید را این‌طور تعریف کرد: فرهنگ تولید یعنی اینکه هر کس قلبش برای تولید بتپد. حال چگونه؟ ما می‌گوییم این همه سرمایه داریم پس چرا به سمت تولید نمی‌رود؟ مثلاً رئیس‌کل بانک مرکزی می‌بیند حتی ۳ درصد از نقدینگی کل کشور هم به سمت تولید نرفته، اما بدون هیچ کاری می‌رود شب راحت می‌خوابد. فرهنگ تولید نداشتن یعنی اینکه مسئول نفت کشور درحالی‌که می‌داند نفت می‌تواند ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار درآمد داشته باشد، اما زور می‌زند همین نفت خام را ۵۰ دلار بفروشد. فرهنگ تولید نداشتن یعنی اینکه در هنگام خرید نگاهی به ایرانی بودن کالا نداشته باشیم. ما منظورمان این نیست که کالای بد داخلی را بخرید؛ اگر بد بود نخرید بروید سراغ همان کالای خارجی. فرهنگ تولید نداشتن یعنی اینکه صادرکننده ما به سمت واردات برود. فرهنگ تولید نداشتن در بخش ایده و ابتکار یعنی اینکه شما ۱۰۰ هزار استاد دانشگاه دارید که به جای اینکه به دنبال حل مشکلات داخلی باشند، به دنبال برطرف کردن مشکلات اروپا هستند تا مشکلات آن‌ها را حل کنند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام سید حسین آقامیری با اشاره به انحرافات رسانه‌ای دستگاه بنی‌امیه در زمان امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: بعضی از تصورات مردم ما از ظلم به امام حسن (ع) تصوراتی است که منصور بالای منبر می‌گفت. او وقتی می‌خواست جریان گروه‌های جهادی که بیشتر آن‌ها اولاد امام حسن (ع) بودند را در هم بکوبد، شروع می‌کرد از ایشان بد گفتن. ببینید در فضای رسانه‌ای چقدر قوی عمل کردند که امروز بیشتر مردم و بعضی شیعیان آن را قبول دارند.

وی ادامه داد: اگر بروید در متن صلح امام حسن (ع) جستجو کنید نمی‌توانید حتی یک کلمه پیدا کنید که امام سر سوزن از مبانی خودشان در برابر معاویه و یزید کوتاه آمدند و به دنبال قدرت و حکومت بودند. صلح امام حسن (ع) جنگ تمام عیار با دستگاه طاغوت است. دعوا بر سر دو گفتمان و دو حقیقت حق و شرک است؛ اما دستگاه رسانه‌ای بنی‌امیه چطور نشان می‌دهد که دعوا بر سر حکومت است. لذا اگر جامعه ما صلح امام حسن (ع) را نفهمد محکوم به عاشورا است الان هم همین‌طور است. چرا رهبری بیشتر هزینه‌ها را می‌دهد؟ چون مردم در همان جهل دوران امام حسن گرفتارند.

حجت‌الاسلام آقامیری تصریح کرد: در زمان اباعبدالله، عبیدالله ابن زیاد با لباس مبدل وارد مسجد کوفه شد و چند خطبه خواند و در آن، اول تهدید کرد و بعد تطهیر کرد؛ حال با امروز مقایسه کنید اگر ما نباشیم آمریکا حمله می‌کند. گفتمان، گفتمان بنی‌امیه است. با مدل رفتاری ابن‌زیاد دارند حرف می‌زنند و مردم را از چیزی می‌ترسانند که نیست‌.

وی ادامه داد: شما به عنوان رسانه نسبت به عصر کبری امام زمان (عج) چه کردید؟ در دورانی که رهبری فرمودند دشمن نفس‌های آخرش را می‌زند. دشمن به هر صورت که بخواهد تو را در هم بکوبد این کار را می‌کند. شما اگر به عنوان رسانه جریان انقلابی ندانید در ۲۵۰ سال گذشته چه اتفاقی افتاده است، صد درصد در برابر رسانه دشمن مغلوبید. چون آن‌ها با همان دستگاه با شما می‌جنگند و اگر شما آن دستگاه را نفهمید چطور می‌خواهید مقابله کنید. اگر می‌خواهید به عنوان رسانه بیدادگر باشید، اول باید خودتان بیدار باشید. اینکه همیشه به دنبال مسئولان یا نماینده‌ای باشیم تا یک کلمه بگویند بعد آن را در رسانه‌هایمان پررنگ کنیم و دو هفته مشغول شویم، بیداری نیست.

آقا میری تأکید کرد: امروز گره‌های جریان نفاق در کشور ما به یک صورت باز می‌شود و آن تبیین جامعه دوران امام حسن مجتبی (ع) برای مردم است. کل ساختار جبهه استکبار رسانه ‌این است که حق و باطل را با هم درآمیخته می‌کند، لذا امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه می‌فرمایند: اگر این‌ها آنچه در قلبشان است علنی می‌کردند مبارزه این‌ها برای من علی کاری نداشت، لذا چه کنم که این‌ها حق و باطل را با هم آمیختند.

وی در پایان متذکر شد: بدانید امروز دشمن دقیقاً با ادبیات گفتمان رسانه‌ای دوران امام مجتبی (ع) وارد شده و شما به عنوان رسانه باید بدانید دشمن با چه ادبیاتی دارد فعالیت می‌کند. روزی می‌فهمید که اشتباه کردید که خیلی دیر است. تاریخ اهل‌بیت غوغا است، لذا مطالعه تاریخ اهل‌بیت خط و مشی ما را در دوران غیبت مشخص می‌کند.

*مشروح خبر در لینک زیر:


برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , ,
ارسال دیدگاه

بایگانی اخبار