» .برگزیده » بازارسازی، جایگزین بازاریابی شده است/ تحمیل نیاز کاذب با تبلیغات

تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۸:۱۸

 کد خبر: 9065

رائفی‌پور بیان کرد:

بازارسازی، جایگزین بازاریابی شده است/ تحمیل نیاز کاذب با تبلیغات

گروه اقتصاد ـ مدیر مؤسسه فرهنگی مصاف با بیان اینکه امروز بازارسازی داریم نه بازاریابی، گفت: همه جا تبلیغات است تا نیاز کاذبی را به تو تحمیل کنند لذا می‌بینیم که نصف جهیزیه‌هایی که گرفته می‌شود، در چهار سال اول استفاده نمی‌شود.

بازارسازی، جایگزین بازاریابی شده است/ تحمیل نیاز کاذب با تبلیغات

به گزارش آتی نیوز، هشتمین نشست جنود عقل و جهل با سخنرانی علی‌اکبر رائفی‌پور، مدیر مؤسسه فرهنگی مصاف، ۲۸ اردیبهشت‌ماه، در مجتمع فرهنگی امیرالمؤمنین مشهد برگزار شد.

رائفی پور در این مراسم به مقام توکل از شرح حدیث جنود عقل و جهل امام راحل پرداخت و با بیان اینکه مقام توکل یعنی اینکه خدا را وکیل خود قرار دهیم، به ذکر ویژگی‌های وکیل خوب پرداخت.

وی بحران امروز را بحران دوست داشتن بیان کرد و افزود: آدم‌ها برای پیدا کردن گمشده خود دست‌وپا می‌زنند لذا تنوع‌طلب می‌شوند و این نشان‌دهنده آن است که محبت عمیق را درک نکرده، مدام درگیر طبیعت هستند و در این تعویض محبت‌ها، دلشان می‌گیرد و زنده نمی‌مانند.

مدیر مؤسسه فرهنگی مصاف با بیان اینکه انسان متوکل، نیازهایش را رفع می‌کند اما هوس نمی‌کند، گفت: یکی از نویسنده‌های انگلیسی غیرمسلمان می‌گوید این تمدن می‌خواهد ما فرق نیاز واقعی و نیاز کاذب را نفهمیم و آنچه برای پدران ما تجمل بود را جزء زندگی‌مان کند.

وی با بیان اینکه امروز بازارسازی داریم نه بازاریابی، گفت: کارخانه‌ها به کسانی که دکترای این رشته‌ها را خوانده‌اند، می‌گویند به ما بگو چکار کنیم که این محصول را برای ملت یک وسیله لازم معرفی کنیم. از همین رو همه جا تبلیغات است تا نیاز را به تو تحمیل کنند.

رائفی‌پور در همین خصوص ادامه داد: نصف جهیزیه‌هایی که گرفته می‌شود، در چهار سال اول زندگی استفاده نمی‌شود، خب چرا خریده است؟ می‌گویند نیاز داشته، حال این سؤال مطرح می‌شود که اگر نیاز بوده پس چرا استفاده نکرده است.

وی، ساده‌زیستی را ویژگی توکل‌کنندگان به خدا دانست و گفت: این افراد به‌اندازه نیازشان چیزی را استفاده می‌کنند، به‌قدر سیری می‌خورند نه ترکیدن.

*مشروح خبر در لینک زیر:


برچسب ها :
ارسال دیدگاه