×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

انتخاب سردبیری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۸ مهر - ۱۳۹۸  
false
true
کار مردم در آخرالزمان سامان ندارد/ به امام خود پشت کرده‌ایم

‌به‌ گزارش آتی‌نیوز، مراسم عزاداری دهه محرم، به همت هیئت محبان‌المهدی، ۱۷ شهریورماه، در حسینیه طبسی‌ها برگزار شد.

حجت‌الاسلام اسلام‌نژاد با اشاره به روایات مبنی بر تجمع و کنار هم نشستن، ادامه داد: در روایات توصیه شده به‌گونه‌ای کنار هم بنشینید تا شیطان نتواند در بین شما قرار بگیرد.

وی با اشاره به روایات به توضیح اقدامات و اهداف قیام حضرت مهدی پرداخت و ادامه داد: هنگامی که سرتاسر جهان را ظلم و جور فرا گیرد، طبق گفته امام رضا (ع) حضرت مهدی (عج) ظهور می‌کند تا انتقام قاتلین امام حسین (ع) را از فرزندانشان بگیرد، این یکی از اهداف حضرت مهدی (عج) به شمار می‌رود. هنگام ظهور قائم (عج)، احیای امر می‌شود که برای پیدا شدن احیای این امر مغفول مانده، باید به تاریخ مراجعه کرد.

وی افزود: زمانی که باید نبوت تبدیل به امامت می‌شد، ضمن انتخابات سقیفه، شخص غیر معصوم روی کار آمد و انحرافاتی رقم خورد که بزرگ‌ترین ظلم در حق امامت و امیرالمؤمنین بعد از شهادت پیامبر (ص) بود. در حالی که مشغول کفن و دفن پیامبر بودند، افرادی به رأی‌گیری جانشین ایشان و مقایسه امیرالمؤمنین با دیگران پرداختند که این مقایسه خود ظلم به شمار می‌رود. بهانه‌هایی مبنی بر جوان، شوخ‌طبع بودن امام علی (ع) و استفاده از شمشیر که باعث اختلاف خیلی‌ها با او شده است و مشکل‌ساز بودن عدل علی (ع) و عدم تجارب کافی او وجود داشت که ایشان را دارای شایستگی جانشینی ندانستند؛ تبعیت مردم از این سخنان باعث ایجاد این اتفاقات شد در صورتی که اگر مردم پشت امام بودند، این اتفاق نمی‌افتاد. کنار گذاشتن امام علی (ع) حاصل ضعف و سستی مردم آن زمان بود. ضعف و انتخابات مردم در طول تاریخ، باعث خانه‌نشینی امامان و کنار گذاشتن آن‌ها شد. اشارات حضرت فاطمه (س) و امام علی (ع) بعد از پیامبر (ص) مبنی بر این بود که نفاق و دورویی ظاهر یافت و مردم به حمایت از ما نپرداختند. امیرالمؤمنین (ع) در روایتی می‌فرمایند: «فکر نمی‌کردند به این زودی مردم وصیت پیامبر را فراموش کنند»، و برای ایشان زجرآور بود خصوصاً در آن زمان که می‌گویند: «ای مردم، من می‌خواستم با شما ضمن حل مشکلات، در مسیر هدایت رشد کنیم، اما خود شما مردم درد بی‌درمان و درد من شدید».

این استاد دانشگاه ادامه داد: در پی‌ انحراف و ظلمی که شکل گرفت، خلافت به دست افراد غیر معصوم افتاد، در صورتی که حاکمیت خدا باید بر روی زمین می‌ماند. بزرگ‌ترین ظلم، روی کار آمدن حاکمیت غیر معصوم است. به‌عنوان مثال، فشاری که به امام حسن (ع) آوردند موجب سکوت ایشان شد، در حالی که امام فرمودند اگر به تعداد افراد مخالف یار داشتند، قیام می‌کردند. و در مکانی دیگر فرمودند: «۳ رفتار مردم عراق باعث ناامیدی ایشان شد، نخست کشتن پدرشان علی (ع)، دوم زخمی کردن ایشان که مهمان بودند، سوم غارت اموالشان، مانند جانماز ایشان که موقع نماز از زیر پایشان کشیدند». این‌ها در حالی است که این مردم خود را شیعه و مسلمان می‌دانستند. با این وجود، امام یار و یاوری نداشتند و امام امتی نبودند، به عبارت دیگر، اصلاً امتی وجود نداشت که طالب و تسلیم محض امام باشند. تمام این موارد، دلیلی برای برپایی حکومت غیر معصوم است. خلافت تبدیل به سلطنت شد و نظام سلطنتی و دیکتاتوری شکل گرفت. کار به جایی رسید که دیگر نمی‌توانستند جلوی ظلم را بگیرند. در نتیجه حاکمیت غیر معصوم و غیر امام، ظلمی است که در آخرالزمان به نهایت حد خود می‌رسد. امیدوارم ما همانند مردم گذشته نباشیم و در آینده درباره ما نگویند عده‌ای به تفریح و سفر خود می‌پرداختند و هر از گاهی هم می‌گفتند مهدی مهدی، و راجع به ما نگویند اف بر شما که امام زمانتان‌‌‌ را تنها گذاشتید. همانگونه که ما نگران و مهیج به قضاوت مردم آن زمان می‌پردازیم که نامرد بودند و امام خود را تنها گذاشتند.

وی بیان کرد: امام حسین (ع) شاهد ظلم‌ بود اما با تمام وجود به مبارزه پرداخت و همه وجود خود را صرف این راه کرد، زیرا به حاکمیت ‌الله ظلم می‌شد. به عبارت دیگر، هر زمان که چیزی در جای خود قرار نگیرد، ظلم حساب می‌شود. نقطه مقابل ظلم، عدلی است که در موضع و جایگاه خود قرار می‌گیرد. از همین رو، اگر رأس حکومت و محور در جایگاه خود نباشند، ظلم تلقی می‌شود. ظلم گاهی نسبت به خود است و گاهی نسبت به دیگران که حق‌الناس شمرده می‌شود، گناه، ظلم به خود حساب می‌شود برای همین بد است. به‌عنوان مثال، بدرفتاری با فرزند هنگامی که به‌موقع و در جای خود نباشد، ظلم است ولی اگر در جای خود و مناسب باشد، همانند عدل است، حتی اگر حق اعضا و جوارح را به‌جا نیاوریم، ظلم تلقی می‌شود. از همین رو، بزرگ‌ترین ظلم کنار رفتن حاکمیت الله و روی کار آمدن حکومت غیر معصوم با انتخاب مردم بود که پس از آن، خلفای سه‌گانه روی کار آمدند و خلافت موروثی شد، از معاویه به یزید سلطنتی بود و پس از آن، اجبار امام حسین (ع) به بیعت، دیکتاتوری است.

حجت‌الاسلام اسلام‌نژاد ادامه داد: در آخرالزمان ظلم همه‌جا را فرا گرفته و هیچ‌چیز در جای خود نیست، حضرت مهدی (عج) جهان را پر از عدل و داد می‌کند، زیرا امام در جایگاه خود قرار گرفته و شاه‌کلید است. اگر امام در جای خود قرار بگیرد همه‌چیز درست می‌شود‌. به عبارت دیگر ظهور مهدی (ع) عدالت جهانی را در پی دارد، و ایشان اقداماتی از جمله انتقام از فرزندان قاتلین را انجام می‌دهند. از مصادیق این موضوع، آیات سوره احزاب است. در روز قیامت افرادی که تابع حکومت غیر معصوم بودند، حسرت می‌خورند که ‌ای کاش تابع ولی بودیم که خدا آن‌ را مشخص کرده است، می‌گویند ما از بزرگان خود پیروی کرده و گمراه شدیم. در حالی که خدا به آنان می‌گوید اگر به تبعیت از خدا و رسولان می‌پرداختید، بزرگ‌ترین رستگاری‌ها را نصیب خود می‌ساختند و همه امور شما سامان می‌یافت‌. کار مردم آخرالزمان سامان ندارد، به دلیل اینکه به امام خود پشت کرده‌اند و در جای خود قرار ندارند.

وی در ادامه با اشاره به سخن امام صادق (ع) مبنی بر اینکه «ای مردم بر حذر باشید، از ولیجه بترسید و هرکسی غیر از ما را تبعیت کند، طاغوت است»، ادامه داد: ولیجه کسی است که ذره ذره بر قلب و ذهن افراد احاطه پیدا می‌کند، ملکه شما می‌شود و از آن اطاعت می‌کنید. عمل، رفتار و گفتار شما، تابع آن فرد است. ولیجه می‌تواند پدر، مادر و دوست باشد. از همین‌رو، خوشا به حال کسی که مهدی ولیجه او باشد که امام صادق (ع) می‌فرمایند: «تنها معصوم برای ولیجه، شایسته است». هر فرد در عالم می‌تواند ۵ ولیجه داشته باشد. شیطان و وسوسه‌های او، نفس افراد و تلویزیون، همه این‌ها می‌تواند ولیجه و محرکی برای افراد باشند، جز این چهار مورد، خدا و معصومین بهترین کسانی هستند که باید تسلیم محض آنان بود.

انتهای ‌پیام/

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false