×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

انتخاب سردبیری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۸ مهر - ۱۳۹۸  
false
true
شباهت جریان احمدالحسنی به مکتب فکری فتنه ۸۸/ این جریان، حرفی برای گفتن ندارد

به گزارش آتی نیوز، دوره آموزشی دشمن‌شناسی با حضور دکتر مصطفی باقرزاده، کارشناس سیاسی و با موضوع نقد فرقه ضاله «احمدالحسن الیمانی» چهارشنبه سوم مهرماه در فرهنگسرای انتظار مشهد برگزار شد.

مصطفی باقرزاده در این نشست ابراز کرد: یکی از مراکزی که به جریان احمدالحسنی سرویس خبری می‌دهد، مؤسسه علمی ـ فرهنگی وارثین است و این‌ها قرائت‌های مختلفی را بیان می‌کنند. این جریان قابلیت‌های مختلفی دارد از جمله داشتن سایت رسمی. یکی از موضوعات محوری و مهمی که جریان احمد الحسنی مطرح می‌کند، تغییراتی است که این‌ها در متن جریانات دینی می‌دهند. از طرفی ممکن است گروه‌هایی که در بحث احمد الحسنی هستند، در نگاه اول بگویند که این‌ها هم موضوعاتی مثل شهادتین را دارند و چه اشکالی به این‌ها وارد است چون مثلاً عقبه شیعه را قوی می‌کنند. در صورتی که این‌گونه نیست. یکی از مباحثی که این جریان رقم زدند، اذانی است که جدای از تشیع دارند. البته در ایران نیست و در عراق است.

در ادامه صدای ضبط شده اذان پخش شد.

مصطفی باقرزاده: آقا می‌گویند «و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه» و در کنارش می‌گویند که بحث موشکی از مباحث ناموسی است. اما آن یکی می‌رود جای دیگر، همین الان هم رفته و یک چیز دیگر می‌گوید. یا بحث اسلام رحمانی را مطرح می‌کنند و رهبری هم در همان جلسه می‌فرمایند که اسلام فقط رحمانی نیست «اشداء علی الکفار» و فرمان جهاد هم دارد.

وی افزود: از طرفی، این جریان صلوات طولانی هم دارند که با صلواتی که دیگر مسلمانان دارند، متفاوت است. در این اذان به مهدی‌هایی اشاره می‌کنند که بعد از مهدی آخرالزمان می‌آیند. این جریان خود را منتسب به آن‌ها می‌دانند، در حالی که اصلاً جریان یمانی باید از یمن دربیاید و اجدادش از زید پسر امام سجاد (ع) است. این‌ها که نمی‌توانند اسم پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) را از اذان به‌عنوان سرود ملی اسلام حذف کنند، چون این شعار به همه سرزمین‌های اسلامی و تمامی مسلمانان رسیده است؛ لذا باید اسمی را به این اذان اضافه کنند. در مورد قرآن که این جریان استفاده می‌کند هم باید گفت که این‌ها به شأن نزول و تفسیر کار نداشته و فقط با ترجمه کار دارند، آن هم ترجمه‌ای که خودشان می‌گویند. کسانی که کتب تفسیر دارند، تفسیر از خودشان نیست. بلکه می‌گویند با استفاده از روایات و آیات این‌گونه می‌شود برداشت کرد. تفسیر المیزان در بالاترین سطح کتب تفسیری قرار دارد که منطق استدلالی آن قرآن به قرآن است. لذا تفسیر، تبیین لازم دارد. یا در بحث حفظ ببینید عربستان چه جوری دارد حافظ پرورش می‌دهد. بعد اینجا کسی رویش نمی‌شود بگوید حافظ قرآن است. تفسیر و تدبر هم که تعطیل است. در جریان جنگ صفین در برابر امام علی (ع) قرار گرفتند و شعار «لاحکم الا لله» را سر دادند که از قرآن بود اما با چه تفسیری؟! این موضوع همین الان هم هست. آقا می‌گویند «و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه» و در کنارش می‌گویند که بحث موشکی از مباحث ناموسی است. اما آن یکی می‌رود جای دیگر، همین الان هم رفته و یک چیز دیگر می‌گوید. یا بحث اسلام رحمانی را مطرح می‌کنند و رهبری هم در همان جلسه می‌فرمایند که اسلام فقط رحمانی نیست «اشداء علی الکفار» و فرمان جهاد هم دارد.

وی اضافه کرد: مثال دیگر در مورد استفاده از شعائر اسلامی در راه و شیوه مورد نظر گروه‌ها و جریان‌ها می‌توان به اعتقادات و شعارهای سازمان مجاهدین خلق اشاره کرد که از روضه و عزاداری سیدالشهدا به نفع خود استفاده می‌کنند. یعنی عزاداری کرده و بر سینه می‌زنند و متنی که می‌خوانند صددرصد انقلابی است و به قیام امام حسین (ع) اشاره می‌کنند. شعاری دارند مانند اینکه میگویند «ما همه صف به صف خون‌خواه تو هستیم». یعنی این جریان برداشتی که از نهضت عاشورا دارند آزادی‌خواهی و انقلابی گری است. اما جریان احمدالحسنی قرائتی که از واقعه عاشورا دارند، می‌گویند که امام حسین (ع)، فرار کرد. بعد هم ثابت می‌کنند و می‌گویند که هر علمی که قبل از قیام حضرت حجت (ع) بالا بیاید، باطل و طاغوت است. لذا قیام را می‌زنند و می‌گویند شما جوگیر شدید و خود امام هم این کار را نکرد. وقتی امام حسین (ع) دید قرار است در مدینه کشته شود، فرار کرد و به مکه رفت و بعد دید آنجا هم قرار است، کشته شود فرار کرد و در نهایت در کوفه دستگیر شد لذا اصلاً قیام نکرد. بنابراین اصل ماجرا را می‌زنند. بر اساس همین نظرات است که من تاکید دارم این جریان یک کار سیاسی است. اصلاً جریان سازی با فرقه سازی متفاوت است. بنابراین برنامه‌ریزی که رخ می‌دهد سبب یک نبرد تمام‌عیار در عرصه قدرت متقن و استدلال جریان تشیع می‌شود.

این کارشناس سیاسی تشریح کرد: فوکویاما معتقد است که شیعه یک سیمرغ است که دو بال شهادت و انتظار دارد. لذا در مدل جریان احمدالحسنی هر دو بال تشیع را می‌زنند. در مورد بال شهادت می‌گویند شما حرف مفت می‌زنید که می‌گویید قیام عاشورا بوده و امام حسین (ع) به شهادت رسیده است. امام حسین (ع) به این دلیل که داشت فرار می‌کرد به شهادت رسید. پس دنبال قیام نباشید، اگر می‌خواهید خون‌خواهی هم انجام دهید، صبر کنید در جای خودش پدر ما می‌آید. این جریان حتی یک روایت هم بلد نیستند. مثلاً در روایتی از معصوم آمده که ۷۰ هزار منافق توسط حضرت مهدی (ع) کشته می‌شوند. منافق یعنی کسی که نزدیک‌ترین قرائت را به حضرت حجت دارد. بعد این‌ها می‌آیند بخشی را در اذان اضافه می‌کنند. حتی این‌ها برای اثبات خود، اذان را تغییر دادند و کلیپ تصویری «پایان انتظار» را آماده کردند. در این کلیپ از فسادهای مالی گفته شده و بعد هم روی ایران تمرکز می‌کنند. این کلیپ‌ها و فیلم‌ها را یوتیوپ به شکل گسترده تبلیغ می‌کند. در مورد ایران برای زدن همه مراجع، تمرکزشان را روی ولایت فقیه گذاشتند. لذا بدبختی حاکمیتی را نشان می‌دهند و قرائت جدیدی را بیان می‌کنند. جدیداً هم در عربستان اعلام شد که حجاب آزاد است و دوستانی که طرفدار بی‌حجابی‌اند، می‌توانند آنجا بروند. از طرفی فعالیت دیگر گروه‌ها در کشورهای دیگر مثل عراق هم در حال انجام است و این‌ها مانند یک پازل کنار هم قرار می‌گیرد و البته تمرکز بر روی قسمت هوشمند ماجرا هست. یا جریان الله یاری را داریم که علیه شیعه و سنی راه افتاد و دو طرف شیعه و سنی یکدیگر را می‌کشتند و در ماهواره‌ها تبلیغ می‌کردند. بنابراین حالا حالاها از این گروه‌ها و جریان‌ها درست و از آن‌ها حمایت می‌کنند.

باقرزاده ابراز کرد: اتفاقی در بحث ماجرای خروج احمدالحسنی در تربت‌حیدریه سال ۹۷ رخ داد که برای لحظه به لحظه آن فیلم و کلیپ به سلیقه خود تهیه کردند. عنوان ویدئو هم «پروانه‌های در حصار» بود. این‌ها اصلاً با ما وارد صحبت نمی‌شوند، مناظره نمی‌کنند و کتاب‌های ما را هم نمی‌خوانند، بعد قانون اساسی ما را زیر سؤال می‌برند که باید بتوانند آزادانه در وسط خیابان آمده و هر کاری دلشان می‌خواهد انجام دهند. در این زمینه هم به حرف‌های سخنرانی آقا استناد می‌کنند. در صورتی که این جریان‌ها حرفی برای گفتن ندارند و کاملاً شبیه مکتب فکری است که جریان فتنه ۸۸ را ایجاد کرد. شما یادتان هست که با فرقه دراویش گنابادی تا کی برخورد نشد؟ تا زمانی که بیرون ریختند و گفتند برادران ما را رها کنید، بعد هم پاسگاه را تهدید کردند و با اتوبوس مردم را زیر گرفتند. باید به این فرقه گفت شما که کار و مراسمات خود را دارید، حرکات عجیب و غریب انجام می‌دهید و می‌گویید لازم نیست نماز بخوانیم و این حرکات، نماز و سماع ماست. از این آزادی بهتر که ما می‌گوییم بیایید مناظره کنید، اما این کار را هم نمی‌کنید اما به خیابان می‌ریزید که برادران ما را آزاد کنید!

احمد الحسنی ها در کنار سلطنت‌طلب‌ها قرار گرفته و در داشتن دشمن مشترک و ساقط کردن نظام به اشتراک می‌رسند. مثلاً ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ بنده خدا درخواست راهپیمایی می‌دهد و می‌گوید که در ادامه بهار عربی در منطق،ه ما در ایران هم می‌خواهیم چنین برنامه‌ای را انجام دهیم. شعارشان هم قرار است این شود «مبارک و بن علی نوبت سیدعلی». بعد همه کنار هم قرار می‌گیرند و حجتی‌ها و بقیه هم می‌آیند و می‌گویند «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم».

وی اضافه کرد: در ویدئوی «پروانه‌های در حصار» پسر نوجوانی به نام محمد یوسف را گذاشتند که روایتگر ماجرای تربت‌حیدریه باشد. این‌قدر صحبت‌ها مضحک است که ساختگی بودن آن قطعی است و حتی این نوجوان، بخشی از داستانی را که به‌عنوان شاهد ماجرا بیان می‌کند، فراموش کرده و گزارشگر دائم به او یادآوری می‌کند. از این داستان‌ها زیاد می‌سازند. همچنین جریان سازی که قرار است در ایران صورت بگیرد، باید تکمیل شود. مثلاً احمد الحسنی ها در کنار سلطنت‌طلب‌ها قرار گرفته و در داشتن دشمن مشترک و ساقط کردن نظام به اشتراک می‌رسند. مثلاً ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ بنده خدا درخواست راهپیمایی می‌دهد و می‌گوید که در ادامه بهار عربی در منطق،ه ما در ایران هم می‌خواهیم چنین برنامه‌ای را انجام دهیم. شعارشان هم قرار است این شود «مبارک و بن علی نوبت سیدعلی». بعد همه کنار هم قرار می‌گیرند و حجتی‌ها و بقیه هم می‌آیند و می‌گویند «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم». بعد صدای عباس فتحی و ویدئوهای این جریان‌ها را از بی بی سی و صدای آمریکا می‌بینید. دیدید آخر احمد الحسنی به کجا وصل است. تازه اگر همین مدارک هم منتشر شود؛ فردا اعلام برائت می‌کنند. لذا داستان شیرین و دردناکی است که خداوند دشمنان ما را از احمق‌ها آفریده است.

این کارشناس سیاسی گفت: ما با داستان خیلی زیبایی مواجه هستیم. بچه‌های ما فرصت پیدا کردند تا اندیشه خود را بالا ببرند. در دل این ماجرا به شما اطلاعات داده می‌شود تا قدرت تحلیل پیدا کنید.

باقرزاده در پاسخ به یکی از مخاطبان که پرسید اگر به قیام عاشورا به چشم قیام نگاه نمی‌کنند پس چرا عزاداری می‌کنند؟، گفت: می‌گویند ائمه (ع) به شهادت رسیدند ولی نگاهشان قیام نیست.

انتهای پیام/ ۱۰۱۱

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false